2012-07-04 ? 15:17:28

Städning, diskning, skurning, tvättning

Svetten rinner ner från ryggen, det märks att man inte längre är så smidig som man har varit en gång i tiden. Men det är inget som stoppar mig när städningen kommer. Men att få såhär ont i hela bäckenet är inget och leka med. Det är smärta som bara slår på utan att förvarna. Men nu är jag snart äntligen klar med min storstädning. Toaletten är skinande ren från golv till tak och luktar ljuvligt. Alla handdukar är utbytta till en annan färg och dom andra har åkt till tvätten. Alla sängkläderna har också nu åkt av för att tvättas, då man blir mer varm nu på sommaren så byter man också mycket oftare.

Nä nu är jag lycklig över att det är fint här hemma igen. Älskar när man får vara ensam och städa i sin egna takt. Lyssna på musik och ta dom pauserna man känner för. Då ingen går i vägen eller fram och tillbaka, för det känns som att man bara drar smutsen fram och tillbaka hela tiden och det blir inte riktigt städat. Nä nu ska jag snart hoppa in i duschen och ta ett härligt bad, sedan åker jag hem till mamma för att hjälpa henne med lilla Wilma som står där ensam och ledsen. Ikke ska hon få stå där själv till halv sex iallafall.
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!