2012-07-24 ? 10:38:18

Ta aldrig ut glädjen i förskott

Godmorgon, eller rättare sagt godmiddag!
Natten har varit usel och jag har inte kunnat sova en blund alls. Jag har legat klar vaken vart endaste sekund. Men nu orkade inte min kropp ligga ner så gick upp vid tio tiden för att göra något annat. Mina händer har varit hemska i natt, dom har varit så stela och gjort så jävla ont att jag inte ens har kunnat lyfta på mitt egna täcke. Det blir bara värre och värre, ibland vill jag bara slänga mig ner på marken och gråta ut. Har man haft två friska händer hela livet, sen att det bara blir ett stort handikapp i vardagen varje dag så blir man ledsen.

Jag vill inte be om att någon ska hjälpa mig på med mina kläder, eller av med dom. Jag är ingen bebis och jag vill klara mig själv. Men ibland måste jag ge upp och låta dom som sträcker ut sina händer för att hjälpa mig, få den hjälpen av dom. Jag vill kunna diska jag vill kunna göra allt själv som jag alltid tidigare har kunnat göra. Men nej, ibland går det bara inte och idag är en sådan dag tyvärr. Många gånger har jag kämpat och verkligen utmanat mina händer till att diska plocka undan och använda dom hela dagen lång, fast smärtan som gör att jag skriker inombords och tårar som bara vill komma så har jag ändå på något sätt lyckats fullfölja uppgifterna.

Nu ska jag försöka klä på mig ändå, fast baby sover!
Kommentarer
Annette

Hoppas det släpper så fort lillfia kommit ut om inte tidigare

Svar: hoppas på det med.. :)
Elina Holmqvist

2012-07-24 @ 15:39:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!