2012-07-23 ? 12:16:05

Förlossningen

Igår kväll fick jag ringa till KK för att berätta något som hade oroat mig i flera timmar. Smulan hade inte sparkat något alls på hela dagen. Sammtidigt så har jag haft sjuka smärtor i vänster sida längre ner i magen. Det var inget snack om saken, så dom ringde in till förlossningen och sa att vi skulle komma.

Vi kom in där vid nio tiden igår kväll och blev bemötna med öppna armar. Dom var så super trevliga och gulliga ska ni veta. Och vi fick ett rum med en gång, där dom satte igång en maskin där vi fick följa min livmoders rörelser och härtljuden på Smulan. Man skulle ligga där i 45 minuter och trycka på en knapp varje gång hon rörde sig. Som tur var när dom satte igång detta så fick jag äntligen känna min dotters sparkar och rörelser igen. SKÖNT!!  Hon var en livlig liten bebis som mådde jätte bra där inne fick vi höra av barnmorskan. Men hjärtljuden pendlade som bara den och det har det aldrig varit så. Först låg dom mellan 145-150 sedan åkte dom upp till 189 gick ner till 30 osv..

Dom tog även blodtryck på mig och dom tog blodprover innan doktorn kom in till oss. Vi låg där inne i ett förlossningsrum och det var ju bättre än vad jag hade föreställt mig. Jag som har varit livrädd inför detta och verkligen sett en annan bild på allting, kan nu lugnt andas ut när jag fått se hur det mesta är där inne. Kommer bli hur bra som helst när det väl går igång.

Doktorn kom vid halv tolv tiden och jag var helt färdig i hela kroppen. Jag hade legat där i sängen och haft så sjuktligt ont, spytt fyra kräkpåsar och jag var så in i helvetes trött att knappt ögonen orkade hålla sig uppe. Doktorn ville lägga in oss på prenatal avdelningen för att hålla koll på mig under natten, och fler prover skulle tas eftersom jag har smärta i magen. Dom kom in till förlossningen hämtade oss jag fick åka rullstol in till rum 20. Men när vi satt där sa vi till om att vi ville åka hem och sova hemma. Men dom ville först ta proverna på levern och fick göra det. Och är det något som inte står rätt till så ringer dom till oss. Och blir det värre med magsmärtorna så ska vi ringa in igen. Men vi kom hem vid ett tiden i natt och det var skönt att få gå och lägga sig i sin egna säng och försöka sova ut.
 
Men det var ändå skönt att åka in och kolla så allting stod rätt till med henne. Nu kan jag liksom andas ut när jag fick höra att hon mår hur bra som helst. Men nästa gång om hon inte rör sig skulle jag inte vänta så länge som jag har gjort. Det gulliga var också att jag var så törstig och dom som känner mig, vet att vatten det dricker jag inte utan det tvättar jag mig i. Så dom kom in med en god härlig jordgubbe saft!! JUMMY :-)
 
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!