2012-08-04 ? 09:44:43

Värkarna

Andas in genom näsan, andas ut genom munnen! Vid 21 tiden igår började mina värkar att komma, dom gjorde ont och varade mellan 30-40 sekunder med 2.5 till 3.5 minuters mellanrum. Det höll på såhär fram till halv två tiden i natt. Sedan började det avta och kom oregelbundet allt mer och mer. Jag kunde inte somna, hann liksom inte komma till ro från nästa värk skulle komma. Baby åkte iväg till jobbet vid sex tiden och där låg man själv i sängen och hade ont lite då och då. Men vid halv åtta tiden började det komma värkar som blev regelbundna igen. Nu varade dom mellan 41 till 53 sekunder och kom med 2.36 till 3.20 minuters mellanrum. Jag orkade inte ligga kvar i sängen mera och gick upp för att fixa till håret, och fylla i brynen så gott som jag kunde. Ringde till mamma och pappa, ville dom skulle hämta upp mig och Zakimbo så man slapp vara ensam när det gör så ont. Pappa kom som en blixt från himlen och sedan åkte vi iväg för att handla goda bullar till frukosten. Nu ligger jag här och har oregelbundna värkar igen, men är så sjukt trött i hela kroppen så vilar mig i sängen tillsammans med Zakimbo och Wilma !!

Kommentarer
Birgit Paulsen Burström

Hej!
Har följt din blogg ett tag och nu är det spännande att läsa varje inlägg ;) Vill önska er lycka till med vad som väntar ❤ Har själv 5 barn och vet hur det är att gå och vänta ;)
Kram till er / Birgit

2012-08-04 @ 11:17:22
Görgen Samuelsson

Stå på dig tjejen tycker verkligen att du kämpar på bra:)

2012-08-04 @ 12:35:46
Alicia

Läste på fejjan att hon äntligen har kommit! Stort grattis!!!!!!

2012-08-05 @ 19:58:28
URL: http://aliciapalheden.blogg.se
cathrine

Hej Elina!
trodde jag skulle få se en massa härliga foton och kommentarer här på bloggen? men icke? har väl händerna fulla kan jag tänka mig...stort grattis igen, glöm nu inte att komma ner o visa upp underverket för oss...

Kramar Cathrine

2012-08-13 @ 18:48:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!