2012-07-27 ? 11:02:20

Vecka 39

Detta är det mest största som har hänt mig i livet under dom här veckorna. Och det är något helt underbart som man har fått uppleva. Att få bära sitt egna barn dagligen i 39 veckor är helt otroligt, att få känna hennes rörelser och sparkar kan man inte beskriva, det måste själv upplevas för det är verkligen något stort. Redan när man ser på stickan att det är ett plus och inte ett minus blir man mamma med en gång. Kroppen ställer in sig på att vara mamma och man älskar verkligen det lilla livet i magen med en gång.

Smulan, jag har idag bruit dig i 39 veckor och jag har längtat efter dig redan från starten av detta lopp. Men snart har vi nått MÅLET och du kommer komma och vara med oss hela livet. Jag älskar dig så mycket och jag längtar efter dig för varje dag som går. Jag hoppas du snart kommer att komma till oss.

När pappa och mamma tittade tillbaka för någon dag sedan hur mammas mage har förändrats och växt med tiden, kunde vi inte förstå att tiden verkligen har gått så snabbt. Det kändes inte som det var längesedan man läste på en sticka och vi åkte iväg för det första ultraljudet i vecka 7. Där vi såg två prickar som var hjärtat som slog. Magen fortsatte att växa lite och i vecka 13 gjorde vi ännu ett ultraljud för vi inte kunde vänta ända tills vecka 20 för att få se våran fina bebis. När vi såg dig där sprattla med armar och ben kom tårarna ner från våra kinder. Det var helt otroligt där låg du.

Men den stora dagen, då vi hade passerat vecka 20 och fick reda på om du var en flicka eller en pojke var något alldeles extra som jag hade gått och väntat på länge. Min största önskan redan som yngre var att få en flicka första gången och när jag fick reda på att min dröm blev sann så grät jag verkligen av LYCKA. Jag trodde inte det var sant att jag verkligen skulle få en tös. Men naturligtvis så är jag ju glad över vad som helst bara barnet är friskt och mår bra..

Mamma och pappa satt där med listor långa och kom inte överrens om vad våran lilla flicka skulle heta. Det varv många sura miner mest från mammas håll då jag tyckte pappa sa nä till allting jag kom på. Men tillslut fick min hjärna upp det prefekta namnet och vi gick där och sa det fram och tillbaka i flera dagar innan vi kom på att det var vår lilla flicka.. Vi älskar dig M "Smulan"

// Mamma & Pappa <3


Vecka 39 " 38+0 "
Kommentarer
Alicia

Visst är det fantastiskt...?!! Jag har två veckor kvar tills min lilla tjej kommer.
Men när kommer ni ut med namnet? Är såå nyfiken på vad er tös ska heta.. Hehe
Kram kram

Svar: den dagen då hon är född :_)
Elina Holmqvist

2012-07-27 @ 11:37:23
URL: http://aliciapalheden.blogg.se
Mathilda

Är så nyfiken, ska hon heta Smulan eller det är bara smeknamnet?

Svar: vi får se den dagen hon kommer :)
Elina Holmqvist

2012-07-27 @ 12:11:24
URL: http://mammaensam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!